Kategóriák / Termékek

Általános Szerződési Feltételek 

Általános Szerződési Feltételek 

1.     Bevezető rendelkezések

1.1.          A Writing Systems Kft. (továbbiakban „Szolgáltató”) a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a https://www.zenemese.hu/ weboldalon (a továbbiakban: weboldal, honlap) nyújtott szolgáltatással, termékértékesítéssel és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, a Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő vagy lépni kívánó személy (a továbbiakban: Vásárló, Ügyfél) jogait, kötelezettségeit és egyéb, a honlapon nyújtott webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. A Honlapon keresztül a Szolgáltató zenélő gyerekkönyvek, egyéb könyvek és játékok (kirakós játékok, plüssök) kiskereskedelmi értékesítését végzi, valamint Magyarországon belül csomagküldő, internet alapú elektronikus kereskedelmet folytat. A Szolgáltató és a Vásárló adásvételi szerződést kötnek a Termékre vonatkozóan. Jelen ÁSZF a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő vásárlóra (azon természetes személy vásárló, aki magánhasználatra és nem üzleti vagy gazdasági tevékenységi körben eljárva vásárol)  és a nem fogyasztó vásárlóinkra (akik üzleti tevékenységi körüken eljárva vásárolnak) irányadó rendelkezéseket is tartalmazzák.

1.2.          Jelen ÁSZF nem kerül iktatásra (de a teljesítés visszaigazolásakor megküldésre kerül a fogyasztónak), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk. A megkötött szerződésre a magyar jog rendelkezései irányadóak. Jelen ÁSZF a Szolgáltató honlapján folyamatosan elérhető, onnan letölthető és kinyomtatható.

2.     Kötelező adatok

2.1.          A Szolgáltató adatai

1. Szolgáltató cégneve: Writing Systems Kft.

2. Szolgáltató székhelye: 2083 Solymár, Sport utca 53.

2.a Telephely: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26.

3. Levelezési cím: 2083 Solymár, Sport utca 53.

4. Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

5. Kiadói tevékenység 5811

6. Cégjegyzékszám: 13-09-206603

7. Adószám: 27985656-2-13

8. E-mail: info@writingsystems.huinfo@zenemese.hu

9. Honlap: www.zenemese.hu  

 

2.2. A Tárhelyszolgáltató adatai

1. Szolgáltató cégneve: Magyar Hosting Kft.

2. Szolgáltató székhelye: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.

3. Cégjegyzékszám: 01-09-968314

4. Adószám: 23495919-2-41

5. E-mail: info@mhosting.hu

3.     Értelmező rendelkezések, irányadó jogszabályok

3.1.          A Szolgáltató és a Vásárló jogviszonyára különösen, de nem kizárólagosan az alábbi jogszabályok az irányadók:

  • 2013. évi V. törvény, a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 2001. évi CVIII. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2011. évi CXII. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Info tv.);
  • Az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679. sz. rendelete, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről (GDPR);
  • 373/2021 (VI.30.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • a 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet az egyes tartós termékekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról
  • 19/2014 (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

4.     Termékinformációk, árak

4.1.          A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A weboldalon feltüntetett árak a termékek mellett forintban értendők, és tartalmazzák az ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazzák a szállítás díját (utóbbiakról lentebb adunk tájékoztatást). Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

4.2.          Szolgáltató gondossága ellenére is a véletlenül, elírás vagy rendszerhiba révén nyilvánvalóan téves, irreális, hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően, a szállítási határidőn belül felajánlhatja a termék helyes áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ebben az esetben a Vásárló dönthet, hogy meg kívánja rendelni a terméket vagy eláll a vásárlástól. (Hibás ár pl.: 0-1 Ft-os ár, értelmezhetetlen kiírás)

5.     A rendelés folyamata, szállítási módok

5.1.          Telefonon és e-mailben leadott, valamint nem magyarországi szállítási címre leadott rendeléseket a Szolgáltató nem fogad (nem vállal teljesíteni). A megrendelések leadására a www.zenemese.hu   internetes áruházában kizárólag interneten keresztül van lehetőség (csakis magyarországi kiszállítással). Rendelni a webáruházból előzetes regisztráció nélkül lehetséges, ill. ha az érdeklődő olyan könyvet szeretne megrendelni, amelyet megtalál a weboldal kínálatában, mint még meg nem jelent könyvet, akkor az e-mai cím megadásával feliratkozhat az érdeklődő és ez esetben értesíteni fogjuk a könyv megjelenéséről (és utána már leadható rá a rendelés, aminek teljesíthetősége kereslet-, ill. készletfüggő azonban).

5.2.          A megrendelés leadásának a Szolgáltatóhoz történő megérkezését  legkésőbb 48 órán belül Szolgáltató visszaigazolja e-mailben.

5.3.          Lehetőség van hírlevelekre feliratkozni, így a feliratkozott Vásárlóinkat folyamatosan tájékoztatjuk a csakis számukra biztosított akciókról, ill. újdonságokról, valamint az előre felirratkozással érintett termék megvásárolhatósága megnyíltáról. Feliratkozott Vásárlónk a  termék kosárba helyezése után a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintva érvényesítheti a személyes akciók érvényesítéséhez kapott, személyre szóló kuponját/kódját, illetve ellenőrizheti a kosár tartalmát. Az adatbeviteli hibák a rendelés leadása során mindvégig javíthatóak.

5.4.          Csomagjainkat házhozszállítással és csomagpontra, csomagautomatába, valamint postára való kézbesítéssel tudjuk teljesíteni! A szállítási adatok és telefonszám kitöltése után a „Tovább a fizetési módhoz” gombra kattintva választhat a Vásárló, hogy rendelését bankkártyával előre, vagy utánvéttel a futárnál kívánja fizetni. Ezen oldalon tudja megadni számlázási adatait is. Biztosítunk lehetőséget a személyes átvételre is a cég telephelyén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. szám alatt, előre egyeztetett időpontban - ezeket a megrendeléseket előre kártyás fizetéssel vagy személyesen készpénzben tudják rendezni.

5.5.          Amennyiben Ön adószámmal rendelkező adóalany, gazdasági társaság, úgy ezt válassza ki, és ezt követően meg tudja adni adószámát is. Ezután a „Tovább az összesítőhöz” gombra kattintva tudja ellenőrizni a megrendelni kívánt termékeket illetve a szállítási és számlázási adatokat. Ezen a felületen az ÁSZF elfogadása után tudja lezárni megrendelését a „Megrendelés lezárása” gombra kattintva, az oldal automatikusan átirányítja az OTP Simplepay fizetési felületére. A megrendelés abban az esetben sikeres, ha ezek után az oldalon megjelenő „Megrendelését nyilvántartásba vettük X számon” szöveget látja. Megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

5.6.          Választható átvételi módok: GLS Házhozszállítás, GLS Csomagpontok, GLS Csomagautomaták, Foxpost csomagautomaták, MPL csomagautomaták, MPL Posta Pont, MPL Postán maradó szállítás, MPL Házhozszállítás és személyes átvétel.

5.7.          Szolgáltató a rendelés beérkezéséről pár percen belül automatikus értesítést küld az Ügyfélnek e-mailen (Kérjük a spam és promóciók mappákat is ellenőrizzék!) Az értesítésben találják a megrendelés visszaigazolásának részleteit és a kötelező fogyasztói tájékoztatásokat is.

5.8.          Leadott rendeléssel kapcsolatos ügyintézéshez szükséges a visszaigazolásban szereplő megrendelési szám megadása.

6.     Fizetési feltételek

6.1.          Választható fizetési módok: Bankkártyával előre, Utánvét (díja 490 Ft), személyes átvétel esetén előre ki nem fizetett csomagját készpénzben tudja kiegyenlíteni. MPL futárszolgálat választása esetén csak Bankkártyás előre fizetés lehetséges.

Online bankkártyás fizetés: Ebben az esetben a megrendelt termékek árát és az esetlegesen felmerülő szállítási költséget a rendelés leadásakor előre kell kifizetnie az Ügyfélnek. A webáruház részére a bankkártya elfogadás lehetőségét a Simplepay, az OTP leányvállalata biztosítja bankkártya elfogadó rendszerén keresztül. Internetes vásárlás esetén az Ügyfelet a Bank weboldalára irányítja át a Szolgáltató, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltettet, a nemzetközi bankkártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. A webáruház az Ügyfél bankkártyájának, illetve a mögötte álló számlájának semmilyen adatához nem jut hozzá!

Webáruházunkban az alábbi kártyatípusokkal tud fizetni:

- VISA (dombornyomott)

- MasterCard (dombornyomott)                  

- Maestro

Fizetés átvételkor: A csomag átvételekor a futárnak fizet az Ügyfél készpénzben vagy bankkártyával. Csomagautomata esetén bankkártyával.

7.     Megrendelés feldolgozása, kiszállítási díjak

7.1.          A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik, így a rendelésének teljesítésére az általános teljesítési határidő a teljesítés visszaigazolástól számított 2-4 munkanapon belüli. A kiszállítás általában munkanapokon 9-17 óra között történik, az előzetes email értesítésben feltűntetett egy órás időintervallumban. Kivételes esetekben, pl. karácsonyi időszak (november-december), a szállítási határidő 3-5 munkanap. Az MPL-s szállítással történő megrendelés esetén a kiszállítási idő 7-10 munkanapot is igénybe vehet.

7.2.          A házhoz szállítás Magyarország egész területére, egységesen a GLS, Foxpost és az MPL futárszolgálattal történik. A kiszállítási díjként GLS házhozszállítás esetén 1690 Ft kerül felszámításra, GLS Csomagpont esetén 1090 Ft, GLS Csomagautomata esetén 950 Ft csomagonként. Foxpost csomagautomata választása esetén kiszállítási díjként 950 Ft kerül felszámításra csomagonként. MPL Csomagautomata esetén 990 Ft , MPL Posta Pont esetén 990 Ft, MPL Postán maradó szállítás esetén 990 Ft, MPL házhozszállítás esetén 1990 Ft kerül felszámításra csomagonként. Amennyiben 16.000 Ft felett vásáról úgy a kiszállítás ingyenes GLS és Foxpost csomagautomatákba.

7.3.          Szállítási címként szerepelhet lakás vagy munkahely címe is, itt azt a címet érdemes megadni, ahol napközben nagy valószínűséggel tartózkodik valaki, aki a szállítás várható időpontjában át tudja venni a csomagot. Emelett megadható Fox Post csomagautomata, GLS csomagpont és csomagautomata is a rendelés leeadásakor. Mindenképpen adjanak meg telefonszámot is, anélkül nem tud rendelni, ill. hogy kérdés esetén a futár fel tudja keresni Önöket.

7.4.          Miután a megrendelés teljesítéséről szóló visszaigazolást elküldtük, e-mailben kapni fog egy csomagszámot. Ezzel a számmal követheti a megrendelés kézbesítését, az emailben található nyomon követési link segítségével. A GLS összesen 3 alkalommal kísérli meg kiszállítani a megrendelést, de a szállítótól kapott levélben Ön is megadhatja, ha esetleg adott napon vagy más címre kérné a kiszállítást. GLS Csomagpont és Csomagautomata esetén  az elhelyezést követő 7 naptári napig tudja átvenni a megrendelt csomagot. Foxpost csomagautomata esetében az elhelyezést követően 4 napig (96 óra) van lehetősége átvenni a csomagot. Az MPL házhozszállítás választásánál 1 alkalommal kísérlik meg kiszállítani a megrendelést, ha a kézbesítés sikertelen a legközelebbi Postán még 10 napig átvehető a csomag. Az MPL Csomagautomata az elhelyezést követő 48 órában tudja átvenni a megrendelt csomagot, ha nem történik meg az átvétel a csomag átkerül a legközelebbi Postára, ahol további 10 napig átvehető. MPL Csomagpont és Postán maradó szállítás esetén a csomag 10 napig vehető át.

7.5.          Amennyiben egy alakalommal sem veszi át a csomagját vagy megadott határidőig nem keresi fel a Csomagpontot vagy Csomagautomatát úgy a rendelés automatikusan visszakerül a központi raktárunkba. GLS ügyfélszolgálat:  Telefon: + 36 29 88 66 70 E-mail: info@gls-hungary.com FOXpost ügyfélszolgálat: Telefon: +36 1 999 0369 E-mail: info@foxpost.hu  MPL ügyfélszolgálat: Telefon: + 36 1 767 8282 E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu

8.     Kellékszavatosság  és Termékszavatosság

8.1.          A megrendelt termékre (könyvekre, játékokra) a Ptk. szabályai szerint kellékszavatosságot vállalunk fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóinknak is. Hibás teljesítés esetén a kifogásáról kérjük Vásárlóinkat, hogy lehetőleg a hiba felfedezését követő legrövidebb időn belül írásban tájékoztassa az Writing Systems Kft.-t az alábbi elérhetőségek egyikén: 2083 Solymár Bajcsy-Zs. utca 26. vagy  info@zenemese.hu.

8.2.          A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (vagyis amikor rendeletetésszerű használat ellenére meghibásodás lép fel) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében megvásárolt, új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 (két) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek oka már a termék átadása-átvétele időpontjában léteztek. Az olyan „hiba”, amelynek okát a vásárló, vagy gyermek(e) okozott – pl. a mesekönyv lapjának, egy-egy kihajtható részének elszakítása, stb. – nem minősül jogilag hibás telejesítésnek. A 2 (két) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén (ha cégként, egyéni vállalkozóként vásárol) a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 (egy) éves elévülési határidő alatt érvényesítheti kellékszavatossági igényeit.

8.3.          Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint

A)    kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy

B)     az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

8.4.          Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt. Megalapozott kellékszavatossági igény esetében a szerződésszerű állapot biztosításához szükséges költségeket Szolgáltató viseli. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

8.5.          A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. Fogyasztói szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 12 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével (pl. szakadás a könyvben, zenélő könyv gombjának törése, stb.) összeegyeztethetetlen. Fogyasztó részéről egy éven belül jelzett hibánál elegendő a hiba közlésén túl annak igazolása (számla vagy a számla másolatának bemutatása), hogy a Terméket a Vásárló a Szolgáltatótól vásárolta.

8.6.      Nem terheli kellékszavatossági és termékszavatossági kötelezettség a Szolgáltatót akkor, ha a Termék hibáját a Vásárló (vagy akár gyermeke) maga okozta nem rendeltetésszerű használattal (pl. akár véletlenül is elszakította, megrongálta stb. a könyvet). Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy mesekönyveink, kirakósaink rendeltetésszerű használata – különösen amennyiben a legkisebb korosztályba tartozó gyermekek kezébe kerülnek az említett termékek – nem nélkülözheti felnőtt felügyeletét. 

8.7. Jelen ÁSZF 2-es számú Mellékletében fentiek kiegészítéseképp megtalálható az irányadó jogszabály szerinti minta-tájékoztatás a fogyasztónak minősülő vásárló kellék-, termékszavatossági és jótállási jogairól.

9.     Fogyasztónak szóló tájékoztatás a termékszavatosságról

9.1.          A  fogyasztónak minősülő Vásárló követelheti a Szolgáltatótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a Szolgáltató által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a Szolgáltató által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

9.2.          A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén azonban a Vásárlónak kell bizonyítania. Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó/Szolgáltató általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő jogvesztő, elteltével e jogosultságát elveszti. Figyelemmel kell lenni arra is, hogy a Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét  a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

9.3.          A fogyasztó termékszavatossági igénye bejelentésekor is irányadó, hogy a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni, azzal, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

9.4.          A Szolgáltató mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

A)    a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta,

B)     a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

C)    a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

9.5.           Hibás teljesítés esetén a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek a Writing Systems.-t terhelik. Nem fogyasztó Vásárlóinkat termékszavatosság nem illeti meg.

10.  Termékgarancia – avagy a fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető kötelező jótállás játékokra 10 ezer forinttól (csak játékokra 10 ezer forinttól)

10.1.      Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet szerinti tartalommal és határidővel a Szolgáltató a 10/2024 (VI.28.) IM rendeletben felsorolt termékek (pl. zenélő mesekönyvek, mint játékok, kirakós játékok) esetében kötelező jótállásra köteles, ha a Vásárló fogyasztónak minősül és a termék eladási ára eléri, vagy meghaladja a tízezer forintot (bármelyik feltétel hiánya esetében nem jár kötelező jótállás). Mentesül a jótállási kötelezettség alól a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett (pl. Vásárló általi nem rendeltetésszerű használat miatt). A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet, azonban  ha a fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

10.2.      A kötelező jótállás határideje  - a 2021. január 01. napjától 2024. május 07. napjáig megkötött fogyasztói szerződéseknél  - sávosan alakul, ekként: a 10 ezer forintot elérő, de 100 ezer forintot meg nem haladó eladási árú termékekre a kötelező jótállás időtartama egy év. (Bár Szolgáltató nem értékesít ilyen árú termékekekt, de a 100 ezer forintot meghaladó, de 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében kettő, a 250 ezer forint eladási ár feletti eladási árú termékekre három évet rendelt a Kormányrendelet az említett fogyasztói szerződésekre.) A 2024. május 8. napjától megköttött fogyasztói addásvételi szerződésekre azonban a kötelező jótállás határideje a 10 ezer forintot elérő és azt meghaladó, de a 250 ezer forintot meg nem haladó eladási ár esetében kettő év (és a 250 ezer forintnál drágább termékekre három év, de ilyen terméket nem értékesít Szolgáltató). Kérjük a fogyasztót, hogy esetleges kötelező jótállási igénye bejelentésekor a jótállásos terméke megvásárlásának az időpontját ellenőrizze maga is, tekintve, hogy a 2024. május 8. napja előtt megvásárolt, 10 ezer forinttól 100 ezer forint eladási ársávba eső kötelező jótállásos termékre (pl. gyermekjáték) csak egy év kötelező jótállás vonatkozik. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.

10.3.      Jótállási igénye alapján a fogyasztó választása szerint

(i)       kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy

(ii)      az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének lehetőleg 15 napon belül nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt azonban nincs helye elállásnak.

10.4.      A kötelező jótállás keretében kijavítás vagy kicserélés intézésekor Szolgáltató törekszik arra, hogy  a kijavítás, a kicserélés legfeljebb 15 napon belül megtörténjen, azzal, hogy amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés időtartama meghaladja a tizenöt napot, a Szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót a kijavítás vagy kicserélés várható időtartamáról. A kijavítás során csak új alkatrész kerülhet a termékbe beépítésre. Amennyiben a termék első alkalommal történő javítása során megállapítja a Szolgáltató, hogy az nem javítható, vagy amennyiben a kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval történő közlésétől számított harminc napon belül nem kerül sor, akkor a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató a terméket, illetve ha a csere nem lehetséges,  akkor visszatéríti a fogyasztó részére az általa bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat.

10.5.      Amennyiben a kötelező jótállási határidőn belül a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismételten (negyedjére) meghibásodik, és a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és nem kívánja a terméket kijavíttatni, akkor a terméket nyolc napon belül kicseréli a Szolgáltató. Amennyiben a kicserélésre nincs mód, a fogyasztó által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton vagy nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül visszatéríti részére

10.6.      Ha a fogyasztó a kötelező jótállásos termék meghibásodása miatt a vásárlástól (átvételtől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza és nem áll fenn a jótállási igény érvényesítésének kizáró oka (pl. szakszerűtlen vagy rendeltetésellenes használat, vis maior).

10.7. A kötelező jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.Ha a Szolgáltató a jótállási kötelezettségének a Vásárló felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

11. További felelősségi szabályok 

11.1.    A rendeletetésszerű használat hiánya kizárja a Szolgáltató felelősségét: A Szolgáltató nem tartozik sem kellék, sem termékszavatossággal, illetve kötelező jótállással sem az olyan meghibásodásokért, károkért, amelyek a kárveszély átszállása ( a termék átvétele) utáni nem rendeltetésszerű vagy gondatlan, hanyag használatból, kezelésből, igénybevételből, illetve a természetes elhasználódásból/avulásból származnak. Nem igényelhető tehát térítésmentes javítás, csere, ha a mesekönyvet olyan fizikai behatás érte, amely miatt annak lapja elszakadt, nyomógombja funkcióját vesztette, stb.

11.2. Nem fogyasztó Vásárlóinkat a kötelező jótállás nem illeti meg (és fogyasztó vevőinket is csak 10 ezer forinttól illeti meg a kötelező jótállás és kizárólag játékokra). Nem fogyasztó vevőknek a Ptk. szerinti egy év kellékszavatosságot biztosítja Szolgáltató hibás teljesítés esetében, de a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba oka már a vásárláskor fennállt vita esetén.

11.3. A 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján 2024. május 8-tól megkötött fogyasztói adásvételi szerződések esetében a fogyasztó:

- Ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

-Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont a fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

12. Indokolás nélküli elállás

12.1. A fogyasztót a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indoklás nélküli elállás joga. A fogyasztót főszabály szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg termék adásvételére irányuló szerződés esetén

A)    a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,

B)     több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

C)     ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja

12.2. A fogyasztó az indokolás nélküli elállás jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával szóban (telefonon), írásban (postán vagy  e-mail-ben) jelezheti a Writing Systems Kft. felé.

E- mailben az info@zenemese.hu címre lehet a nyilatkozatot elküldeni.

12.3. A fogyasztó a jelen ÁSZF 1-es számú Mellékletében található „Elállási nyilatkozat” nevű minta-dokumentumot is felhasználhatja elélláshoz. Ez utóbbi esetben a Szolgáltató haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

12.4. Ha a fogyasztó elállt a jelen ÁSZF alapján megkötött szerződéstől, köteles a Terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy (14) napon belül, teljes egészében (azaz a tartozékokkal, alkotórészekkel, játékleírással együtt), sértetlenül, tisztán, és ha lehetséges, az eredeti csomagolásában visszaküldeni a Szolgáltató részére, olyan állapotban, amilyenben a terméket megkapta. Kérjük, amennyiben lehetősége van, az eredeti  dobozba visszacsomagolva történjen meg a visszaküldés, de minden esetben olyan csomagolásban, ami alkalmas a termék állagának megóvására. A csomagoláskor a Vásárló gondosan köteles eljárni.

12.3. A fogyasztó Vásárló a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel, ekként pl. olyan esetekben, amikor a termék extrém mértékű használatának nyomai láthatóak a visszaküldött terméken, így Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ebből fakadó jogai érvényesítésére.

12.4. Amennyiben a fogyasztó a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően elállt a Szolgáltatóval megkötött szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy (14) napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. A visszatérítés a fogyasztó által megadott bankszámlára történő visszautalással történik. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszatérítés összegét, amíg a fogyasztó a Terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

12.5. A Vásárló tudomásul veszi, hogy ha a megrendelt Termék mellett még ajándék termék is kiszállításra került a részére, akkor arra vonatkozóan a Szolgáltató és a Vásárló között, a kézbesítés napjával ajándékozási szerződés jött létre. Az indokolás nélküli elállás pedig az ajándékozási szerződést is felbontja, így a Vásárló az ajándékot teljes egészében (annak alkotórészeit, tartozékait) köteles a Szolgáltató részére a Termék visszaküldésével egyidejűleg visszaküldeni, ellenkező esetben köteles a Szolgáltató részére az ajándék értékét megtéríteni a Szolgáltató erre vonatkozóan kiállított számlája alapján.

12.6. A termék/termékek visszaküldésének költéségét a fogyasztó viseli, ezt az Eladó nem téríti meg. A terméket az alábbi címre kell visszaküldeni: 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. Utánvétes csomagot nem áll módunkban átvenni.

12.7. Indokolás nélküli 14 napon belüli elállás esetén a Fogyasztót kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését vagy amennyiben a fogyasztó személyesen a vállalkozás üzletében gyakorolja elállási jogát olyan online-termékvásárlás kapcsán, amely terméket a vállalkozás az üzletében (boltban) is értékesít. Amennyiben nem a vállalkozás üzletében történik az elállási jog gyakorlása,  úgy a  fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen költségét.

 

13.  Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

13.1. Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő: Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53. 2083 Solymár Bajcsy-Zs utca 26. E-mail cím: info@zenemese.hu

13.3. A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet 5 (öt) évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.

13.4. A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát. Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el. Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt legkésőbb 30 (harminc) napon belül érdemben, igazolható módon megválaszolja. A határidőbe a panasz átvételének napja nem számít be. A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a minőségi kifogásáról Szolgáltató szintén jegyzőkönyvet vesz fel, amelynek másolati példánya a fogyasztóé. Ilyen esetben a fogyasztó által előterjesztett igény teljesíthetőségéről legkésőbb 5 munkanapon belül nyilatkozik a jegyzőkönyvben a Szolgáltató.

13.4. Az alábbi panasztételi és jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztónak minősülő Ügyfél számára:

A) Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Vásárló, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is. A vármegyékben működő Békéltető Testületek elérhetőségéről és a testületek regionális illetékességének alakulásáról jelen ÁSZF 3-as számú Mellékletében és a következő oldalon is tájékozódhat: https://bekeltetes.hu/udvozlo  

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Pest Vármegyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon:06-1-792-7881

A Szolgáltató igénybe veszi a békéltető testületi eljárást és abban együttműködési kötelezettség terheli, de nem tett általános alávetési nyilatkozatot.

B) Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezzék a következő linken  http://ec.europa.eu/odr keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

C)A fogyasztó, amennyiben nem sikerült vitáját közvetlenül rendeznie a Szolgáltatóval, jogosult panaszt tenni a Szolgáltató székhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál, így a Pest Vármegye Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Főosztályánál. Cím: 1152 Budapest, Városház u. 7. Telefon: +36 1 328 5812, +36 1 485 6957, +36 4856937 E-mail: hivatal@pest.gov.hu  A fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetőségeiről itt is tájékozódhat a fogyasztó: https://kormanyhivatalok.hu/

D)Fogyasztó és nem fogyasztó Vásárlóink is jogosultak bíróságon érvényesíteni a Szolváltatóval szembeni igényeiket, így peres eljárást kezdeményezhetnek a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény alapján.

14. Vegyes rendelkezések

14.1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben egyoldalúan módosítani. A Szolgáltatói módosítás azonban a leadott rendeléseket hátrányosan nem érinti és módosítás esetén a frissített ÁSZF-et haladéktalanul elérhetővé teszi Szolgáltató a weboldalán, a jelentős módosításokra külön is felhívja Vásárlói figyelmét.

Kelt: Solymár 2024. november 25.

Writing Systems Kft.

 

 

 

 

 

 

 

 

1-es számú Melléklet: Elállási nyilatkozat-minta (Fogyasztónak minősülő Vásárló 14 napon belüli elállása esetére)

Címzett:Writing Systems Kft. 2083 Solymár, Sport utca 53

Alulírott kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés kapcsán:

A termék megjelölése: .............................................................

Szerződéskötés időpontja: ........................................................

Fogyasztó neve: ........................................................................

Fogyasztó címe: .......................................................................

Fogyasztó aláírása (csak papíralapú üzenet esetén)

Keltezés: ...............................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-es számú Melléklet: A 45/2014. (II. 26.) korm. rendelet szerinti fogyasztói tájékoztató a kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról

1.       Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Writing Systems hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, de a hibát a vállalkozás költségére Ön nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja.  Végső esetben a szerződéstől elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben (akitől a terméket megvásrolta) érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2.       Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön hibás teljesítés esetén jogszabály  - így a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet és a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet alapján -  ún. kötelező jótállási igényt, vagy ún. szerződéses jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján (pl. a gyártó által biztosított gyártói jótállás alapján) jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv és a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelet szabályai szerint.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben (fenti pontban hivatkozott IM rendelet) meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait? A kötelező jótállás időtartama a kötelező jótállás hatálya alá eső fogyasztási cikkek esetén (a 2024. május 8-tól kötött fogyasztói szerződéseknél)

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Önt milyen jogok és milyen határidőben illetik meg, ha a jótállás önkéntes vállaláson alapul? Önt a(z) eladó fél hibás teljesítése esetén a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban foglalt.feltételekkel, kettő, ill. három éves határidőn belül a fentebb felsorolt jótállási jogok illetik meg.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények: A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása azonban a kötelető jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül? Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás (az eladó fél) a kötelező jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

3-as számú Melléklet a békéltető testületek elérhetőségéről

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Tel.: (+36) 76 501 525, 501 532

Fax: (+36) 76 501 538

Mobil: (+36) 70 938 4765

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Hivatali kapu KRID: 268541377, rövid név: BKMKIKBT

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8.

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Telefon: 20/373-2570

E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

https://www.jaszbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 363400712, rövid név: JNSZMKIKBT

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

Hivatali kapu KRID: 667360112, rövid neve: PBKIKBT    

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefon: 06-34-513-010 Fax: 06-34-316-259

Email: bekeltetes@kemkik.hu

https://kem-bekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 765475784, rövid név: KEMBT

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976

https://www.bmkik.hu/index.php

https://bekesbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 266162311, rövid név:BMKIK 

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fsz 14.

Telefon: 06-32-520-860

E-mail: nkik@nkik.hu

Web: www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu

A testület hivatali kapujának elérhetősége: KRID: 166469396, rövid név: NMBT

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 46/501-090, 46/501-871

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Hivatali kapu azonosító: 758354367, rövid név: BOKIKBT

A Pest Vármegyei Békéltető Testület székhelye:

Cím:1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

PMKIK hivatali kapun keresztül rövid név: PMKIKBEKEL

KRID azonosító: 560351920

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest,Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Hivatali kapu KRID azonosító: 469532362, rövid név: BBT

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Címe: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

Telefon: 06-82-501-000, 06-82-501-026

e-mail cím: skik@skik.hu

honlap: www.skik.hu

Hivatali kapu KRID azonosító: 465249736, rövid név:SKIKBT

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 162127371, rövid név: CSMKIKBT

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefon: 06-42-420-180 Fax: 06-42-420-180 E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu Web: http://bekeltetes-szabolcs.hu Hivatali kapu KRID azonosító: 361360973, rövid név: SZSZBMBT

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 352258915, rövid név: FMBT

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefon: 06-74-411-661 Mobil: 06-30-664-2130 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu, https://tolnabekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 566540735, rövid név:TMKIKBT

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

Email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu https://bekeltetesgyor.hu/ Hivatali kapu KRID azonosító: +363053930,rövid név:GYMSMKIKBT

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

telefon: 06-94-312-356, 06-94-506-645

https://vasibekelteto.hu/
Hivatali kapu KRID azonosító: 262298370,

rövid név :VMKIKBT

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

https://www.hbmbekeltetes.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 457289758, rövid név: HBKIKBT

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220

Telefon: ügyfélfogadási időben: 06-88-814-121, a kamara titkársága: 06 88 814-111

Fax: 06-88-412-150

E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Hivatali kapu KRID, rövid név: 262219313, VKIKBT

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: +36 36 416-660/105 mellék

E-mail: bekeltetes@hkik.hu

Levélcím: 3300 Eger, Postafiók 440.

Hivatali kapu KRID azonosító: 768520975, rövid név: HKIKBT

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefon: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

https://www.bekelteteszala.hu/

Hivatali kapu KRID azonosító: 268279914, rövid név: ZMKIKBT

A regionális Békéltető Testületek illetékessége, elérhetőségei 2024. január 1-től

 

Békéltető Testület neve, elérhetősége

 

Székhelye

 

Illetékességi területe

 

Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: 06 1- 4882131  1253 Budapest, Pf.:10., E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Weboldal: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa   

 

Budapest

 

Budapest

Baranya Vármegyei Békéltető Testület 7625 Pécs, PBKIK székház, Majorossy Imre u. 36.,  Telefonszám(06 72) 507 100 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu

 

Pécs

Baranya vármegye

Somogy vármegye

Tolna vármegye

Borsod-Abaúj Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.  Tel.: +36-46-501-091, 501-090 
E-mail: bekeltetes@bokik.hu Web: http://www.bekeltetes.borsodmegye.hu/

 

Miskolc

Borsod-Abaúj Zemplén vármegye

Heves vármegye

Nógrád vármegye

Csongrád-Csanád Vármegyei  Békéltető Testület 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.  Telefon: +36-62/554-250/118 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu

 

Szeged

Békés vármegye

Bács-Kiskun vármegye

Csongrád-Csanád vármegye

Fejér Vármegyei Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: +36 22 510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

 

Székesfehérvár

Fejér vármegye

Komárom-Esztergom vármegye

Veszprém vármegye

Győr-Moson-Sopron Vármegyei  Békéltető Testület

9021 Győr, Szent István út 10/a.

Tel: +36 96 520 217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

 

Győr

Győr-Moson-Sopron vármegye

Vas vármegye

Zala vármegye

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Tel: 52-500-710, 52-500-745 E-mail:  bekelteto@hbkik.hu

 

Debrecen

Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

Hajdú-Bihar vármegye

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

Pest Vármegyei Békéltető Testület

1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV.emelet 2.,

Tel: 36 1 7927881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Budapest

 

Pest vármegye